fredag 17 augusti 2012

Kapsyler

För ett tag sedan så hittade jag ett inlägg på Tesa tipsar om att man kunde använda kapslyer för att göra dekorationer.  Jag passade på att spara några kapsyler från ett par Somersby cider som vi hade hemma. Jag böjde ner kanterna med en tång, var lite trixit, men om man tar det lungt och är försiktig så går det bra. Sen är det bara att färga, dekorera som som vill.
Gummipackningen går givetvis att ta bort med lite pill. Nästa gång ska jag testa att slå ner kanterna med hammare, men det får jag göra nånstans där inte katterna hör det, Findus och Norpan gillar inga såna ljud.

3 kommentarer:

Gurkiss sa...

Jätte söta :)

Jag såg att man kan platta till kapsyler med en cuttlebug någonstans men minns inte vart om det var på youtube kanske!?

Jag har också tänkt prova men så kommer en massa annat och en massa andra ideér i mellan så det har inte blivit av ännu.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Pernilla ~Pillan~ sa...

Ja det har verkligen blivit inne med kapsyler. Ngt jag inte börjat med än, men jag trillar säkert dit så småningom ;-) det finns ju då många fina dekis att sätta i de. Tack för dina fina kommentarer hos mig. Roligt att du oxå gilla LOn. Kram

Tesa sa...

Så kul att se att du testat. Jag tyckte att vanliga kapsyler var alldeles för hårda att arbeta med, tyckte du inte det?

Ha det bäst!

Kram Tesa

Skicka en kommentar